Alla inlägg den 23 april 2010

Av melliz - 23 april 2010 18:58

Dagen började så bra här hemma, va riktigt taggad för en bra dag på jobbet...Men det tog inte många minuter så blev det ett rejält hack i skivan...energin o glädjen försvann direkt och övergick till bitterhet, sura miner och ögon som inte va långt ifrån att fälla en tår eller två. Hade behövt gråta av mej, är så skönt att få göra det ibland...dock ingen höjdare att göra det på jobbet, o nu när jag väl är hemma känner jag inte alls att jag behöver gråta...typiskt...får kanske leta upp en snyftfilm...


Antar att jag är typiskt tjejig när det gäller såna här saker...blir sur över smågrejer men vägrar prata om det för att det ska bli bättre...fast det hade nog vart ganska mkt som skulle behövts sägas för att förklara hela situation...o det pallar jag inte. Sen gjorde vi om schemat lite, och jag är inte nöjd. Eller egentligen hänger det på en dag varannan vecka, så varför ska jag sura för att jag inte fick precis som jag ville...men ändå, det känns inget bra just nu, o en dag som denna kändes det helt enkelt bättre att fortsätta sura. "Vad vinner du på det?" frågade min kära kollega...nä, antagligen ingenting...men ibland måste man bara få va sur...hur ska man annars kunna veta att man är glad när man är glad?! ;-)


Så nu ligger jag här i soffan o pimplar lite vin för att dränka mina sorger lite...det blir bra, då är de borta imorrn, för då ska jag bara va GLAD!! O jag ska träffa H, o då vet jag att jag kommer bli glad! Dessutom ska jag försöka att ha noll förhoppningar och förväntningar på morgondagens kväll...men det är nog redan kört, för några få ord förut fick mej faktiskt att le lite...ja ja, vi får väl se vad som händer!


  Kära Kalle får symbolisera dagens humör...=)


Skapa flashcards