Alla inlägg den 10 maj 2010

Av melliz - 10 maj 2010 19:43

Jo men nu är jag nöjd! Solen va ju framme när jag kom hem från jobbet. Så efter att ha landat i soffan bestämde jag mej för att åka ut till Skutberget för en promenad. Men himlen va allt bra svart åt det hållet, ångrade mej flera gånger inna jag kom dit. När jag väl parkerat ser jag dropparna på rutan...då ångrade jag mej igen...sen ryckte jag upp mej o tänkte, hur illa kan det bli, det va ju bara ett svart moln...så jag gick ur bilen...då frös jag...ångrade mej igen...va verkligen på väg att åka hem igen...men så fick jag för mej att om jag springer istället behöver jag inte uthärda kylan o det eventuella regnet lika länge (med tanke på att jag isf skulle springa en kortare sträcka än om jag skulle gå) Så jag tog sikte på 3,5 km o jag sprang bannemej hela vägen!! Eller ja, från start till bilen...så det blev väl 3 km iaf! Tempot behöver vi kanske inte prata om...blev omgådd av en man mot slutet...ha ha...men jag sprang, o jag är nöjd över det!


Annars så började ju inte dagen sådär. Mobilen ringde i tid så att jag som vanligt skulle hinna göra mej iordning o käka lite frukost. Men jag fattade inte alls att det va alarmet som lät i morse, så jag snoozade vidare o vidare o vidare...tills jag tillslut fattade att jag att jag nog skulle upp. Så jag fick hoppa upp, slänga på mej kläderna o stressa till jobbet. Rödljus överallt, stanna för tåget o en långsam bil framför mej. Men jag lyckades iaf stämpla in 07.01 Inte så tokigt ändå! Sen flöt dagen på riktigt bra trots morgonens miss. Men imorrn Ska jag va alert, så det blir till att lägga sej tidigt idag!

Skapa flashcards