Alla inlägg den 26 juli 2010

Av melliz - 26 juli 2010 21:24

Sådär ja, semestern är slut o det va tydligen sommaren oxå. Är verkligen höstigt ute...regn o rusk =( Men det gör mej inte så mkt just nu, det va riktigt gött att komma hem från jobbet idag o med gott samvete kunna krypa ner under en filt i soffan!


Har ju vart fullt ös för mej sen jag kom hem från Arvika så det har vart lite dåligt med uppdateringen här.


Hade iaf en riktigt skoj vecka i Arvika! O jag o H stod ut med varandra hela tiden...tja...förutom att H störde sej på att jag snarkade o jag störde mej på att hon väckte mej hela tiden, he he!


Vi byggde iaf Apolloscenen. Kul att prova på, men tror inte att jag vill göra det igen...det va ganska mkt väntan o när det väl va nått att göra va alla som gamar på den uppgiften, så jag backade lite...vilket blev lite trist. Men skönt iaf att få va ledig under festivaldagarna.


Så det blev en hel del musiklyssnande. Det roligaste med musikfestivaler är att man alltid upptäcker massa nya bra musik. Så även denna gången =)


O det va det klassiska Arvikavädret oxå, regn o blött =) Förra året körde vi på "hellre blöt o snygg än torr o ful"...iår vände vi på det o va torra o fula, men det fick det va värt för att slippa gå i blöta kläder o skor =)


Va även grymt skönt att vi inte tältade i blötan. Vi sov ju i gympasal, men det är ingen garanti för att det ska va torrt inte. Första natten va det ju ett ordentligt oväder som resulterade i att det regnade in!! Vi vaknade av att det lät som att det ösregnade inomhus...o jojomen, det forsade ur ett stuprör som va på insidan! Tur att vi inte låg i den ändan av salen =)


Nej men som sagt, en riktigt bra vecka! Finns ju hur mkt som helst att skir vamen jag bjussar på lite bilder ist.



Vattenpaus när vi sätter upp tältet som vi hade som stövelförvaring istf sovplats =)

 

Het brud ;-)

 


Det börjar likna nått

 


Man fick vila lite oxå =)

 

Regniga dagar fick vi avnjuta den lyxiga mjukostmackefrukosten i bilen.

 


Soliga dagar blev det på en filt utomhus



Kopia från förra året då vi satt i solen o väntade på Depeche.

   


Timo

 

Kent



En kopp smaskigt italienskt kaffe piggade upp humöret när det va som blötast =)

 


Så gjorde även ett besök i Egypten...eller nehej, det va visst bara Café Koloinal =) Mysigt va det iaf, men de tog ut hutlösa priser för att röka vattenpipa så det blev bara en kopp chaite o en baklava.

   


Vi kom hem på söndagen o då hade jag faktiskt två lediga dagar kvar innan det va dags för jobb. O efter en nykter vecka som funk på Arvika rådde jag bot på abstinensen o tog med mej Y ut på måndagen. Dagen efter lyxade vi till det med en båttur och golfspelande. Ja ok då, det va bara båtbussen till Mariebergsskogen och minigolf där...men ändå ;-)


     



Sen va det iaf dags att jobba i onsdags då. Va kul att komma tillbaka. O det märktes allt att jag hade vart borta, hade en del att pyssla iordning så att det blev som jag vill ha det =) Men nu är det nog så tip top som det kan bli just nu iaf. Längtar tills P är tillbaka, det är så himla kul o bra att jobba med honom =)


Partajade lite i helgen oxå. Vi va fyra glada singelbrudar som va ute, riktigt skoj va det! Va på efterfest hos J oxå...o jag är ju som bekant ingen efterfestmänniska, men jag lyckades hålla mej vaken =) Men det märktes på jobbet igår att jag inte somnadet förrän framåt sextiden på morronen...he he.


Nä nu får det bli sängen, för imorrn är det ju jobb igen då. Gonatt!

Ovido - Quiz & Flashcards