Direktlänk till inlägg 6 augusti 2010

Inte så svårövertalad...

Av melliz - 6 augusti 2010 20:23

Nä, jag är inte så svårövertalad jag inte. Tänkte ju att detta skulle bli en lugn o nykter vecka. Men icke sa nicke! I nämde att de skulle ut i onsdags o att det va förfest hos F. Så jag pallrade mej dit, o tyckte inte alls att det kändes jobbigt att jag skulle upp o jobba kl 06 dagen efter, ha ha! Så vi hade en trevlig förfest fylld av skratt som vanligt med mina underbara kollegor! Sen gick vi till koriander o röjde en stund. Men jag o F pallrade oss hem vid tolvtiden iaf, så det blev åtminstone fyra timmars sömn.


Frukten

 

Jag och S

 

Hört talas om datorbord F? ;-)

 


F o jag fick för oss att illustrera hur vi röjde till Ola helgen innan...det va nästan lika skoj det va i verkligheten =)

 

     



Va ju som sagt o jobbade igår då, mellan 6 o 8...o sen va det hem o sova. Solen sken på morronen så jag hade tänkt mej en dag på stranden, men när jag vaknade igen öste regnet ner =( Men jag tog på mej stövlar o regnjacka o åkte till forshagaskogen för att plocka kantareller! Skörden blev väl sådär, men de va skoj att va i skogen iaf.


Inte en svamp så långt ögat kan nå...

 


Men se där, där gömde sej den första!

 

Det blev inte mer än såhär...så jag strosade runt lite o njöt av naturen bara innan jag åkte vidare till nästa skog.

 


De här hinkarna hade nog legat där ett tag...

   


För att komma in i andra skogen fick jag kämpa mej genom en äng med ganska högt gräs...kände mej lite liten =)

 


Hittade nåra fler kantareller där, så det blev iaf så att det räckte till två goda matlådor med pasta!

 


Nu får det snart bli sängen...zzz...sen får vi se vad som händer imorrn kväll då =) O så är jag lite nyfiken på om Mr M kommer höra av sej nått...=P


Tjing!

 
 
Ylva

Ylva

6 augusti 2010 21:07

Jag vill oxå va med! Jag vill ha rapport om vad som händer imorn!
Jag ska använda min kalender!!!
Fan...jag var tvungen att ta en snus. Men det är ju helg så då är det väl ok?

http://ylvisplace.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av melliz - 21 juli 2011 21:54

Sådär, nu har jag jobbat nåra dar o semestern känns hur avlägsen som helst. Men det är skönt med lite vanlig vardag igen! O det gick faktiskt mkt bättre än väntat att börja jobba. Va ju en hel del att städa upp o ta tag i, men det gjorde mej faktiskt...

Av melliz - 17 juli 2011 18:53


Då va årets sommarsemester slut då!! O har jag har haft ångest för att komma tillbaka till jobbet hela sista veckan faktiskt...hade lätt kunnat vart ledig hela augusti ut oxå...o så har jag aldrig känt förutut, brukar ju ha längtat till att komma til...

Av melliz - 27 juni 2011 21:51

Idag har jag gjort Stockholm! Shoppat lite, passat på att käka Ben & Jerry kulglass o strosat runt lite. För att spara på fötterna (o för att jag känner mej cool, ha ha) så har jag även åkt massa tunnelbana ;) Men helt ärligt vet jag inte om jag gick...

Av melliz - 26 juni 2011 21:27

Jag hoppas att tiden är bästa medicinen... Men det är jävligt kämpigt just nu...o så gjorde jag en liten tabbe, skulle bara prova men visste inte hur det skulle bli... men jag tror att det är bra... bra att inte veta nånting...nothing...nada... Im...

Av melliz - 23 juni 2011 19:48

Idag fick jag ett sms...egentligen precis ett sånt där sms som man längtar efter ibland...   "Gomorron Sötnöt. Sovit gott? Vad händer på midsommar för din del då? Kramis"   Kruxet va bara att jag inte hade den blekaste aning om vem det kom fr...

Ovido - Quiz & Flashcards