Alla inlägg den 28 november 2010

Av melliz - 28 november 2010 13:51

Sådär, efter att ha lekt elektriker o bytt från den ojordade kontakten till en jordad så lyser minsann stjärnan nu! Fan stolt över mej själv =) Så nu hade jag allt nytta av den där lilla elektronikkursen jag fick på IKEA! Hade inte riktigt rätt verktyg, men med lite envishet så gick det, det gäller att inte ge upp i första taget! Även om jag får erkänna att jag va nära...ha ha!



Stjärnan som Farmor gjort...den går lixom inte att byta ut, trots att det finns hur många snygga o moderna stjärnor som helst idag!

 


O adventsljusstaken fick oxå komma fram :)

 

Nu blir det Kvantum resten av kvällen, men för er som är lediga hoppas jag ni får en mysig kväll!

Av melliz - 28 november 2010 11:09

Idag tänkte jag att det va dags. Dags att plocka fram lite adventsgrejer...har inte haft nått på flera år av lika anledningar, men nu kände jag att jag ändå va lite sugen. O på köpte så blev förrådet såpass städat att man nu kan gå in i det ;-) Men när jag ska sätta upp stjärnan kan jag ju inte tända den, stickproppen är ojordad o passar inte i mina jordade uttag. Så det får bli en tur till Clas Ohlson nu, lika bra att kolla glödlampan oxå, den lär ju inte funka efter flera år i förrådet så. Så när jag kommer hem ikväll ska jag mötas av adventsmys =)


Lite oro i magen oxå...men det är säkert jag som oroar mej i onödan som vanligt...fast just såhär brukar det inte va... :-S


Kram o hej!

Ovido - Quiz & Flashcards