Alla inlägg den 9 december 2010

Av melliz - 9 december 2010 16:38

Ja, jag skulle nog numer vilja kalla mej för skiddrottning! Gjorde ett strålande lopp idag! Det bästa på flera år faktiskt :) O om jag håller mitt fantastiska tempo så sulle jag nog kunna åka vasaloppet på strax under 14 timmar, det ni!! ;-)


Okej då...kanske ingen drottning, men det va kul iaf! Hämtade ut skidorna idag o shoppade stavar, underställ o strumpor. Redo för en tur i skidspåret helt enkelt :) Kom hem o tänkte att det är nog bra att prova hur man får av o på skidorna o så innan, så jag slipper stå där som ett fån i spåret, man vill ju gärna se så proffsig ut som möjligt väl på plats lixom ;-) Skidorna va det inga problem alls med, gick hur smidigt som helst...värre va det med stavarna, ha ha. De passade inte alls ansåg jag, o framförallt inte om jag skulle ha ett par vantar under. Så jag fick ju helt enkelt svänga förbi Intersport igen på vägen till Forshaga o helt enkelt dumförklara mej själv. Det va ju bara att justera lite i remmarna högst upp...ha ha...sen sa hon som hjälpte mej "Jag hoppas du använder skidhandskar"....ööööhhh, finns det speciella såna tänkte jag o vips så va jag 400 spänn fattigare! Men får erkänna att de va riktigt bra, så det fick det va värt =)


Sen blev det iaf hela två varv på den otroligt långa banan...he he...men det kändes som en lagom första omgång...undrar mest vart flåset hade gömt sej...men får helt enkelt ta o leta upp det i skidspåret här framöver! Så nu vill jag inte ha nått jävla mildväder, minusgrader fram till påsk tack! ;-) O det blev bara en liten vurpa oxå, när jag åkt klart o klev ur spåret...he he, men ska nog hålla mej till den klassiska spåråkningen :)


 


Kram o hej!

Ovido - Quiz & Flashcards