Alla inlägg under januari 2011

Av melliz - 2 januari 2011 21:30

Den senaste tiden har jag upptäckt en ny sida av mej själv. Den har nog alltid funnits där, men det är först nu som jag verkligen blivit medveten om den på ett mer plågsamt sätt kan man säga. Så det är nog en ganska dålig egenskap egentligen...jag hatar att inte veta saker...o jag hatar när andra vet o jag inte får veta...däremot tycker jag att det är riktigt skoj när jag vet, o andra inte vet...njöt lite nyss när en person blev så himla glad över ett förslag...vad personen inte visste va att jag hade haft ett finger med i spelet innan...ha ha...o så har jag för övrigt fått klart för mej att personen inte vet vad jag vet...o det känns bra :)


Tyvärr tror jag att mitt nyfikenhet kommer att sätta lite käppar i hjulen framöver...Dagen D blir inte som jag hade hoppats...men men, vi får se om det finns nån slags lösning =)


Idag blev det skidåkning igen...har verkligen fastnat för det här nu, så jag hoppas för en gångs skull på en lååång vinter :) Först blev det en tur vid tuggelite med mamma, o jisses vad folk det va där! Sen på vägen hem kände jag att jag ville åka en tur till. Så jag provade spåren i I2-skogen bakom våxnäs...men de va ingen höjdare...kassa spår o livsfarliga backar där med...så jag ska nog hålla mej till de bra spåren jag känner igen :)


Imorrn blir det jobb igen, o sen är jag ledig på tisdag igen, Tjoho! Fast ska jobba på torsdag ist...men det ville jag ju...röd dag = mer cash! :)


Kanske dax att sova lite nu då, Gonatt!

Av melliz - 1 januari 2011 20:04

Nej, jag tänder inte på djur...men det blev allt ett lustigt missförstånd igår ;-)


Nyårsaftonen spenderades hemma hos L där även Å va. Vi käkade lite mat o, drack lited dricka o skvallrade så som tre singeltjejer gör :) Sen lurade dem med mej till BMB, o det va helt ok. Va inge vidare danssugen så jag satt mest o pratade, men det va trevligt det med. Har ju aldrig vart ute på krogen på nyår, o det va lite kul att se va det va för folk som va där. Kände inte igen en kotte från karlstad, så det kändes som att majoriteten av de som va där va ditresta mer eller mindre långt härifrån. Men jag tor det kan va så, stadsborna rymmer till en stuga i skogen o skogsborna tar in på hotell i stan :)


Hade ju tänkt åka massa skidor nu när jag va ledig. Igår hanns det ju inte med, o idag hade jag ju vart rätt seg. Men så fick jag för mej nu ikväll att ändå ta mej till nått elljusspår o åka lite. Så jag begav mej till Tyrstugan. O efter att ha åkt nåra hundra meter kommer det ju såklart en ganska brant nedförsbacke som självklart svänger! Jag trodde att jag skulle slå ihjäl mej där en sväng...hamnade ju ur spåret o undrade hur  fan jag skulle komma i det igen eller få stopp på skidorna. Tillslut fick jag faktiskt stopp på dem, bara nån decimeter från träden på sidan...o jag stod på benen!! Tjoho!! Sen gled jag vidare...o så kommer jag runt till parkeringen igen...det sluttar nedför o jag försöker bromsa för att se vart sjutton spåret tar vägen! O jo, det tar vägen rakt ner i en pulkabacke!! Så jag fick slänga mej för att få stopp, o sen helt enkelt gå nedför backen! Men nu har jag stillat min nyfikenhet för det spåret o behöver inte riskera livet där nån mer gång ;)


Imorrn tänker jag dock ta mej en tur på plan mark :)


2011 är här. O det ska bli ännu bättre än 2010! Jag ska se till att även detta år bara göra saker som jag mår bra av o som jag vill göra, o inte göra dem för att nån annan vill eller att det förväntas av mej...näe, 2011 är MITT år!


Kram o hej!

Ovido - Quiz & Flashcards