Alla inlägg under januari 2011

Av melliz - 26 januari 2011 22:55

Ja, men idag skedde nog ett av de mest otroliga mötena jag varit med om!


Hur troligt är det är det att killen som tagit detta foto, kommer in o handlar av mej idag? En mexikansk kille, som  pluggade i södra Sverige nånstans vintern 2008. Han o jag hamnade på samma busstur till Kairo, o eftersom vi båda två reste själva så hängde vi ihop o kikade på pyramiderna. Idag kom han alltså fram till mej i kassan o frågade om jag hade vart i Kairo...ha ha....att hans ens kände igen mej! Fast han kanske har suttit o tittat på sina bilder o drömt om denna underbara kvinna han endast fick tillbringa några timmar med ;-)



Helt sjukt kändes det iaf..i vilket fall som helst så pluggade han här i Karlstad sen ett halvår tillbaka....men nu blev jag fan nyfiken, kanske får luska lite bland mina kontakter o se om man kan få fram ett nr till honom o ta en fika o prata gamla minnen, ha ha!


Så här såg han ut då iaf...nu hade han lite mer skäggstubb...he he


 


Nä, nu måste jag inta sängen!


Gonatt!

Av melliz - 25 januari 2011 21:46

Har försökt få ihop ett inlägg i flera dagar nu...det finns så himla mkt som jag vill skriva...men jag får inte fram nått bra...så jag håller fingrarna i styr o låter därmed bli att bete mej lika barnsligt som andra gör! Så istället får ni lyssna den bästa covern för tillfället, den spelas på repeat hemma hos mej nu :)



Av melliz - 19 januari 2011 19:45

Ja, de senaste dagarna har det varit många tankar om Om. Om inte det ena hade hänt så hade inte det andra hänt. Antagligen hade ju nått annat hänt...men ändå...många tillfälligheter som gjort att jag är där jag är idag :)


Igår blev det en tisdagsmiddag med L på Harrys. Riktigt trevligt sådär mitt i veckan :)


Imorrn är jag ledig, undrar vad jag ska hitta på för skoj då! O sen är det fredag, det tror jag blir en bra dag :)


Kram o hej!

Av melliz - 14 januari 2011 21:36

Jajemen, idag bjöds det på en kick för egot! O jag tackar o tar emot :) Nu väntar en tid av väntan...fan, jag som hatar att vänta, he he! Imorrn kör vi sovmorgon o sen blir det ju spännande jobb på kvällen!

Av melliz - 13 januari 2011 21:06

Inget ont som inte har nått gott med sej! Ja, men så känner jag nu! Av det onda kommer nu bara gott. Så idag har jag skivat skinka o grillat kyckling, o på lördag ska jag stå där helt allena, he he :) Känner en skräckblandad förtjusning, men jag tror det kommer gå alldeles prima! :) Känner mej som en storsint egoist, om man nu kan va det?! ;-)




Av melliz - 7 januari 2011 22:45

På mitt jobb kan man självscanna. Man säger att man skjuter in streckkoderna. Om scannern hade varit en riktig pistol, och om dess innehavare hade vetat vad jag vet, så hade jag blivit skjuten två gånger idag, det kan jag lova!!


Skulle hem till L efter jobbet o bara hämta lite vin som jag hade kvar där sen nyår. Slutade med att hon fixade mat åt mej o så blev jag kvar i över fyra timmar! Riktigt trevligt, o många kloka saker blev sagda!


Nu får det bli sängen så att jag orkar mej upp till jobbet imorrn!


Gonatt!

Av melliz - 6 januari 2011 20:59

förvirring.glädje.sorg.ilska.tomhet.skuld


Dessa känslor har jag jag växlat mellan flera gånger i timmen både idag och igår. Förberedd på tårar så laddade jag med vattenfast mascara idag...ett bra drag...he he...


Men jag avslutar den här dagen med GLÄDJE, och avslutar även det här kapitlet i livet. Nu är det slut. Imorgon börjar vi om på nytt, med GLÄDJE o vanlig mascara!!


Gonatt!

Av melliz - 4 januari 2011 20:35

Ja, det är väl ingenting egentligen som är biff...allt är en enda berg-o-dal-bana. Men jag har iaf stekt hundratals biffar idag! Ok, kanske överdrev lite, men kan nog käka biff till lunch i över en vecka iaf! Så lite duktig känner jag mej :)


O annars har jag ju såklart åkt skidor. Hade bestämt mej igår för att ta en ordentlig tur. Men det hade ju snöat en hel del, så det fanns inga spår där jag tänkte åka. Så det fick bli 5-km i F-haga igen. Ena skidan bromsade upp ganska mkt, men trots det tyckte jag att det ändå att det gick bättre än sist. Uppförsbackarna va inte alls lika jobbiga o den farliga nerförsbacken kändes ju hur simpel som helst. Så lite framsteg gör jag nog :) Men för att inte utse mej själv till ett proffs redan såg jag ju såklart till att göra en vurpa på plan mark i spåret....he he...tog fan ett tag innan jag kom upp igen =)


Imorrn blir det jobb igen då! O på kvällen ska vi ut o käka med jobbet för att S har slutat. Blir lite ledsen över att folk säger upp sej o söker andra jobb :( Men trevligt att gå ut o käka iaf!


Kram o hej!

Skapa flashcards