Alla inlägg under mars 2011

Av melliz - 31 mars 2011 19:03

Ja, min kropp tyckte nog att jag behövde sovmorgon i morse...jag skulle börja jobba klockan sex, men vaknade halv åtta. Fick aningens panik där när jag vaknade av att grannens hund skällde. Fattade att det brukade den inte göra klockan fem, men hade ingen aning vad det var för dag, om jag skulle jobba, börja tidigt eller sent. Sen fattade jag att jag hade försovit mej o fick hoppa upp o slänga på mej kläderna o gasa iväg till jobbet. Men jag hann lägga orden i tid, puh! Men det tog ett tag innan jag kunde tänka klart igen, he he :) Ja ja, sånt här händer ju även den bästa ;) Men imorrn ska jag ha hög volym på alarmet iaf!


Tjing!



Av melliz - 30 mars 2011 18:01

Idag har varit en arg dag. Försökte verkligen tänka positiva tankar igårkväll innan jag somnade, men det gick åt helvete...så jag kände helt enkelt att idag får jag vara arg, så kan jag va glad sen igen :) Tror inte att nån råkade illa ut av min ondska idag dock, men fick allt en pik om att jag såg väldigt barsk ut, he he. Sen satt jag ute i solen på lunchen, tydligen med mina arga ögonbryn ihoptrycka sådär som seriefigurer ser ut när de är ilskna. O när jag kom in o tittade mej i spegeln så hade jag två vita streck där solen inte stekt mej, ha ha...ja, så kan det gå!


Men jag känner att jag behöver få ur mej massa saker o reda ut vad som är upp o ner lixom...pallar inte att gå runt o va irriterad o arg...livet blir så tungt då...men jag hyser inget stort hopp om att faktiskt ta död på det som gnager i huvudet på mej idag...men vem vet, kvällen är inte slut ännu...under kan ju ske...eller nått...


 

Av melliz - 23 mars 2011 22:01

Alltså, jag undrar om det kanke mest är abstinensen jag är rädd för...för nog fan har jag det kämpigt nu...o det skulle ju kännas så mkt bättre att inte sluta...hmmm...

Av melliz - 22 mars 2011 19:17

Ja men fy fan vilken succé det blev!! :) :)


Hade ju som mål att försöka springa en mil. Tänkte att jag springer väl så långt jag orkar o så hoppar jag på bussen hem då. De första 3 km va rätt tuffa, o sen efter 5 km tyckte jag nog att det där hände som så många pratar om, att det faktiskt inte blir tyngre utan nästan lättare. Kände mej iaf riktigt stark både i benen o med flåset, så det slutade med att jag klarade den där milen!! Tjohooo! Det gick ju inte så värst snabbt, men nu har jag en tid att förbättra på stadsloppet iaf :)


 

Sen tiggde jag vatten hos T. O det va kanske inte så smart gjort, för när jag väl skulle vänta på bussen va jag ju kall, o jag va ju inte klädd för att stå still ute i 10 grader...Brrr!! Så det va grymt skönt med en varm dusch sen kan jag lova!


Är helt slut nu faktiskt, så det blir en tidig kväll. Blir nog en tuff dag imorrn, vi ska bygga om lite på avdelningen så det blir nog full rulle sen!


Gonatt!

Av melliz - 22 mars 2011 14:52

Jag känner att det här kan ju inte bli nått annat än succé nu, eller? Är riktigt laddad för en löptur nu, o jag har ett litet mål...får se om jag klarar det :)


Det kommer iaf inte finnas nåra som helst ursäkter för mej att ge mej ut framöver, har införskaffat en ny snygg outfit! Så folk jag springer förbi (läs möter) kommer att stanna upp o förundras över denna snygga och sunda tjej!...he he...Ja, drömma får man väl göra ;)


Klart det kommer bli succé med de här kläderna! :)

 

Det bästa är faktiskt byxorna, som har en ficka med hål för sladden till hörlurarna, perfekt!


Men det har fan vart dyrt att va ledig de senaste veckorna...massa shopping...tur att jag får tillbaka en slant på skatten :)


Dax att snöra skorna, wish me luck!

Av melliz - 20 mars 2011 14:23

Uppenbarligen va det så...jag fick nått så jävla bra, men förlorade en hel del på köpet...känns totalruttet o ovärt just nu, men vet ju att det kommer va värt det i framtiden. Försöker iaf va glad över det som finns kvar o som därmed betyder ännu mer...


P-fest igår...va väl sådär, varken kanonkul eller dötrist...men drog in till månen o mötte upp L o co för att svettas lite i schlagerbaren, det gjorde gott! :) O är glad att jag slipper ha ångest över att jag försökte uppnå mitt lilla mål...jag misslyckades o det känns skönt i magen, he he!


Nu blir det nog resten av dagen i soffan...fick iaf en skön promenad förut när jag hämtade bilen :)


Tjing!

Av melliz - 15 mars 2011 21:41

Har haft en efterlängtad ledig dag idag! O solen sken o nu är våren verkligen på G :) Så jag passade på att klippa mej o shoppa lite nya vårfräscha grejer till lägenheten! Så nu är plånboken tom :) Blev tillomed två besök på IKEA, he he...o fick prata med nåra gamla kollegor...saknar dem allt :)


Sen tog jag tag i min lilla pappershög...o då hittade jag den bortslarvade biobiljetten fastän jag letat där flera gånger, he he...så nu hoppas jag på ytterligare ett biobesök inom en snar framtid :)


O förövrig har en sten lättat från mitt hjärta...nu hoppas jag att jag slipper få tillbaka den o att allt löser bra i framtiden.


Fick se en bebisbild idag oxå...:) Ska bli spännande o kul det här!


Ja, det va allt för idag, nu blir det nog lite mer tv fastän jag borde sova...:)

Av melliz - 1 mars 2011 18:56

Sådär, nu är jag laddad med massa ny positiv energi! Nu kör vi på riktigt o jag tror det kommer bli kanonbra! :) :)


Ledig idag...o det har vart en helt ok dag...förutom min stackars Ufson :( Skulle lämna in honom på service...men då va trasiga grejer på oljetråget tydligen, så de va tvungen att behålla honom tills de beställt hem grejer o oxå lagat det :( Så där stod jag med matkassar i handen, utan bil o med en bra mkt saftigare räkning än jag tänkt mej...men men, bra att få det lagat såklart, annars hade det ju antagligen gått riktigt illa o blivit ännu dyrare. Men M o P va gulliga o ställde upp så att jag får låna Ms bil under veckan så att jag kan ta mej till jobbet utan att behöva krångla med bussar i ottan.


Ovido - Quiz & Flashcards