Alla inlägg under oktober 2010

Av melliz - 31 oktober 2010 18:47

Det är ju så poppis med tatueringar nu för tiden, o jag har haft mina tankar på att göra en...så nu tog jag sak i saken, vad tycker ni? ;-)




Behöver jag säga att jag har har lite tråkigt här hemma!?!

Av melliz - 31 oktober 2010 17:27

Det suger verkligen att va hemma. Jag vill ju jobba! Har velat hela dan o känt efter om jag ska kunna orka jobba eller inte imorrn. Tillslut insåg jag att det klokaste nog är att stanna hemma även imorrn. O med tanke på hur anfådd jag blev av att gå 500 m till affären förut så får jag väl erkänna att det är det klokaste valet. Om än tråkigt. Men när jag ringde chefen förut o sa att jag skulle va hemma imorrn med, så sa han bara "ja då har du kanske lärt dej en läxa då" Ha ha, ja ja...men de får väl se det som nått positivt, jag vill hellre va på jobbet än hemma ;-)


Välsviken va ju dock inte utan en E, E2 hade styrt upp o rensat så fint i frysen! Blev allt lite rörd av detta fina blogginlägg!


Ja men vad har jag pysslat med under helgen då? Käkat massvis med marängsviss...inbillar mej att det ska hjälpa mot förkylningen...he he...o så är det ganska gott....o så blir jag helt nostalgisk o drömmer mej tillbaka till mellanstadiet =) O så har jag sett på massor av film...så sen när jag blir frisk borde jag verkligen va motiverad att träna, för slappande får jag mer nog av nu!


Va händer under veckan som kommer då? På tisdag är det dax för däckbyte på Ufson, han ska även få bli putsad både invändigt o utvändigt, då tror jag han kommer va en glad bil sen =) På onsdag ÄR jag frisk o då ska jag jobba, o sen ser jag med spänning fram emot torsdagen. Till helgen vankas det ju Halloweenfest oxå, vi får se vad det blir av det hela, men kanske lite sprit kan ta död på de elaka baskiluskerna ;-)


Ja, men vad sägs om lite tv-tittande som omväxling...ha ha!


Kram o hej!

Av melliz - 30 oktober 2010 19:24

Ja jag har fått ge upp...den här konstiga förkylningen har vunnit. Igår hann jag inte va på jobbet värst länge innan P tjatade på att jag skulle gå hem ist. Så på eftermiddan när även M tyckte att jag skulle gå hem, så gjorde jag väl det då. Men jag vill ju jobba, o jag tyker inte att jag kan va hemma om jag inte är dödssjuk lixom. Så jag satsade idag igen o åkte till jobbet. Fast imorse kände jag mej faktiskt sämre än igår. Så jag insåg att det nog skulle va tufft att jobba kväll imorrn, så jag gick hem en timme tidigare dag för att slippa karensdag imorrn. Jag är slut o trött o seg, men ändå inte så trött så att jag vill sova hela tiden...suck. Så datorn går varm med film o ljudböcker, men snart är det faktiskt kväll så att jag kan krypa ner i sängen o sova.


Hoppas iaf att jag kan jobba på måndag iaf...så trist att bara va här hemma alldeles själv...


Ska kolla lite på postkodsmiljonären då...


Kram o hej!

Av melliz - 28 oktober 2010 21:06

Näe, nu vill jag inge mer...antingen vill jag bli ordentligt sjuk så att jag blir liggandes o inte orkar mer än att sova...så kan jag bli frisk sen...fast helst av allt vill jag ju såklart bli frisk direkt! Riktigt jobbigt o gå runt o va halvsjuk, känna sej hyffsat pigg ena stunden o nästa helt utslagen...blä!


O så vill jag ju träna, shoppade spinningskor idag o är grymt nyfiken på att använda dem!


Nu blir det mer Robinson o sen sängen!


Gonatt!

Av melliz - 27 oktober 2010 17:35

Ja, men nu tror jag bestämt att det är dax att kliva ur den här lilla bubblan jag levt i ett tag o komma tillbaka till verkligheten. Verkligheten kan kanske tyckas lite tråkig i jämförelse...men va sjutton, jag bestämde ju i början av året att 2010 skulle bli det bästa året! O än är det inte slut, så verligheten resten av året ska minsann bli kanonbra det med! Så det så!


  



Imorrn är jag ledig, o den fina torsdagstraditionen är tyvärr bruten...så jag vet inte vad jag ska hitta på. Är iofs inte helt ledig, ska på en jobbkurs på eftermiddagen, hoppas det blir lärorikt :)


Ja, men det va nog allt för nu.


Kram o hej!

Av melliz - 24 oktober 2010 18:44

Den här dagen har vart lite bättre! Fortfarande grymt seg, blir rastlös av att bara ligga i sängen eller soffan, men så fort jag försöker göra nått blir jag helt slut. Trodde att jag skulle orka ner på stan en sväng för att träffa Y, men det gick inte, men fick en snabbdejt med henne hemma iaf.


Igår va jag ju på mammas oktoberfest, det va väl trevligt o god mat o så...fast jag känner mej mej som ett barn vid såna tillställningar...eller  inte som ett barn heller riktigt, men jag känner mej ju inte heller vuxen som de andra...man hamnar lixom mittemellan...så jag nöjde mej efter kaffet o åkte hem. Planerade iaf en tur till huvdstaden för att hälsa på syster nån gång i slutet av nov eller böran på dec, jag vill ju gå på julmarknad i gamla stan =) O så har jag nog bestämt mej för att som så många andra bli med Iphone =) Är rätt trött på min nuvarande mobil, o alla är ju så frälsta av sina Iphones så varför skulle inte jag oxå bli det?!...


Kikade just på reprisen av veckans avsnitt av Greys...det är verkligen min favvoserie...ibland skulle man kunna tro att jag varit med o skrivit manuset...:)


O nu blir det lite mer tv-tittande, jag satsar stenhårt på att vila mej i form så att jag orkar jobba imorrn!


Kram o hej!

Av melliz - 23 oktober 2010 10:57

Ligger här i sängen o orkar inte ta mej upp...är dunderförkyld o känner mej hur mosig som helst. Helst av allt skulle jag bara vilja va hemma hela dagen, men ikväll ska jag ju på mammas 50-årsfest. O i och med mosformen idag så beslutade jag att jag tar bilen...o skulle jag vilja dricka en droppe ikväll får jag väl lösa det då...


Känner mej bortglömd...igen...jag fick en uppgift...o skulle bara dubbelkolla hur det blev...nä, då va det redan fixat...jaha, men då kanske man kunde meddelat mej detta?! Saknar det vi hade förr...det känns som det är helt borta :(


Har varit lite deppiga inlägg nu den senaste tiden...men jag behöver skriva av mej o nått superglatt o skojigt har ju dessutom inte hänt så...


Nu ska jag vila vidare o svälja en ipren...det borde göra susen!


Kram o hej!

Av melliz - 21 oktober 2010 21:30

Det är så lätt att tänka en sak nu, men så fruktansvärt svårt att tänka samma sak med samma beslutsamhet vid ett annat tillfälle...jag vet ju att jag inte kan få allt som jag vill...o att jag på nått sätt borde nöja mej med det jag får...eller helt enkelt inte nöja mej...önskar att det kunde va lite lättare ibland...o att tiden kunde gå lite fortare...för jag är ju så grymt nyfiken oxå...M har konstaterat den här veckan att han inte känner nån mer nyfiken person än jag...o jo, när jag tänker efter kan det nog stämma...he he


Men nu ska jag nog gå o sova...Gonatt!

Skapa flashcards